Roadshow – butikstour

Der er mange muligheder når man vælger at tage på landevejene med et roadshow, butikstour eller lignende. Derfor er det selvfølgelig vigtigt at overveje valget af den rette løsning, som passer præcis til jeres tur i landet – eller Europa.

Vi har samlet nogle af de punkter vi mener, er de vigtigste at overveje inden du skal på roadshow, blandt andet for valg af den løsning du skal gå med.

  • Skal enheden være en du selv kan køre rundt i landet, eller vil du have en person på denne opgave? Det er vigtigt at overveje om man vil have en enhed som man selv kan køre, eller der ønskes personale på opgaven.
    Mange trailere kræver et BE kørekort og en større bil, og derfor er det ikke alle som kan hoppe i bilen og tage turen, og det gør overvejelserne for valg af trailer meget vigtig. Der kan altid vælges at have en chauffør med på opgaven, og ofte er chaufføren klar på at gå til hånde på praktiske opgaver som køretiden tillader.

  • Hvilket produkt eller service skal dit fokus være? Det er en fordel helt præcis at vide hvilke produkter eller service du skal promovere. Har du en ydelse eller produkt giver det sig selv, men har du flere ting du skal promovere, er det vigtigt at overveje hvilken der skal være fokus. Det virker banalt og logisk men tit ser vi alt for mange budskaber, og det giver støj for kunderne,  og ofte har du kun et øjeblik til at fange opmærksomheden. Derfor er det vigtigt at være tydelig og klar.

  • Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed. Hvilke lokation ønsker du at komme forbi med dit roadshow, butikstour eller udstillingstrailer? Når du planlægger en tur, skal du overveje hvilke steder du vil stoppe for at sikre den rigtige målgruppe for dit fokus. Shoppingcentre. Byggemarkeder. Supermarkeder. Forsamlingssteder som haver, parker eller lignende.
    De steder du vælger skal dit produkt naturligvis have relevans, og steder hvor du vækker kundernes interesse. Derudover er der krav og regler som skal overholdes på de forskellige lokations, og enkelte steder kan du opleve at du skal søge tilladelse til.

  • Hvilket personale skal bemande dit roadshow aktivitet? Er det de vante sælgere som skal med på butikstour eller hyres der nyt personale ind?
    Under alle omstændigheder er det vigtigt at de er helt korrekt briefet på de opgaver og forventninger der er til dem. Det er ikke det samme at være på roadshow som at sidde i en kundeservice eller stå i en butik hvor folk kommer ind med et formål. Ved et roadshow skal kunderne fanges på farten og indfanges på en god måde, så der kan indledes en dialog.
    Derudover er det vigtigt du har personale som kan agere på uforudsete ting, især hvis du ikke selv er med på tur. Det kan være sig du har en aktivitet som skal styres og der skal være overblik for at lukke en kø, eller ændrer opsætning i forhold flow osv. Personalet gør en kæmpe forskel på oplevelsen og udbyttet for kunden og for dig!

  • Følg op og evalurer dit roadshow. Både med opsamlet information på de kunder som har været forbi, så du kan sende materialer, mails, ringe til eller lignende når turen er overstået og du skal bevare momentum i oplevelsen. Udover det, er det vigtigt, især hvis du ikke selv har stået på standen, at du får alle inputs fra dine sælgere eller personer som har bemandet roadshow. For den dialog de har haft med kunderne, er værdifuld og der kan gemme sig mange guldkorn i forhold til din forretning blandt deres dialog.

Er du kommet skridt nærmere til at tage springet på et roadshow, butikstour, så vil vi med glæde høre fra dig og dele endnu flere guldkorn med dig. 

Læs mere her

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.