Roadshow effektiv markedsføring

Med et roadshow møder du dine kunder personligt og får muligheder som du ikke vil se med standard markedsføring, via online eller trykte medier. Det giver en enestående mulighed for at møde dine kunder hvor de er, og få vigtig dialog som kan være nyttig i din forretning.

Mulighederne for roadshow som markedsføring er mange og du kan skrue på flere marketingsparametre under et roadshow:

  1. Udnyt tiden og fladerne på din enhed når du er på landevejene. Du har store eksponerings muligheder på trailere, lastbiler, showcars osv. som kan udnyttes med branding, budskaber eller logo. Med gode og sjove budskaber kan du blive bemærket både på lokation, men også på landevejene.
    Brug køretøjet til content til de sociale medier, så du øger effekten og rækkevidden. Du kan f.eks. køre ”møder du mig, så ta’ et billede og tag os på Instagram eller Facebook”. På den måde kan dit roadshow blive digitalt og give flere platforme til dit fokus.

  2. Giv kunderne noget i hånden. Det kan være sig materiale, flyers, ballon, flag eller lignende – men husk altid at tjekke med lokation hvad de tillader at du uddeler. Har du aktiviteter for børn så giv dem et lille diplom eller klistermærke til tøjet som de kan få med, de bliver altid så pavestolte når du får noget med.
    Gå også all in med en lækker goodiebag, gavekort eller abonnement til dit produkt.

  3. Mål på kampagnen – så bliver den næste tour endnu bedre! Overvej hvordan du skal måle på kampagnen, hvilket parametre er vigtigt for dig at kender for at du kender resultaterne af dit arbejde. Er det hvor mange har der har besøgt roadshow? Hvor mange der har tagget på sociale medier? Tilmeldte på nyhedsmailen? Antal solgte produkter? Hvor stor er din rækkevidde? Arbejder du effektivt med din mål og evaluering for kampagnen, kan du bedre optimere og skrue op og ned på dit næste roadshow eller anden kampagnen.
    Men det er vigtigt at give sig til at evaluerer, også med personalet på standen – de har alle guldkornene fra kunderne omkring din forretning!

  4. Relation – skab en relation til din kunde. Det er hele meningen med roadshowet, at skabe en relation til din kunde så de køber dit produkt næste gang eller fortsætter med at vise dig tillid. Derfor er det vigtigt at budskabet giver mening for dine kunder, og der skal kunde skabes en relation til det personale som bemander dit roadshow. Og følg altid op, på den ene eller anden måde så kunden ikke føler at det bare var det.

Du kan også læse vores gode råd til udvælgelse af den rette roadshow løsning, som gør at du bliver stærk på alle ovenstående punkter med dit roadshow.
Læs de gode råd her
Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.